Da bismo objasnili “Šta je SEO optimizacija”, prvo moramo da znamo da postoje dva tipa faktora koji utiču na poziciju sajta ili web stranice na Google pretraživaču. To znaci da se i metode koje se primenjuju za optimizaciju sajtova mogu podeliti u dve kategorije: On-site SEO i Off-site SEO. Dakle, SEO optimizacija je skup metoda koje se sprovode na sajtu i izvan sajta kako bi se stranice bolje pozicionirale na Google pretrazi.
Kada su u potrazi za uslugom ili proizvodom na internetu, korisnici će najčešće odabrati jedan od prvih pet rezultata koje im pretraživač nudi. SEO vam omogućava da poboljšate svoju poziciju u rezultatima pretrage i povećate svoju prisutnost na mreži, što privlači više potencijalnih klijenata da posete vaš sajt.
U suštini – vaš sajt mora biti vidljiv potencijalnim kupcima, inače vaš biznis nema mnogo šanse za uspeh i napredak. SEO poboljšava vaš orgonski saobraćaj na pretraživačima, što znači i više posetilaca na vašem sajtu.
Ovo ima direktan uticaj na povećanje prodoje – jer što su ljudi koji dođu na vaš sajt bliži vašoj ciljnoj grupi, veća je mogućnost da ćete im prodati ono što nudite.
Što je vaš SEO rezultat viši, to ćete se češće pojavljivati na pretraživačima kao što je Google. Korisnici obično slede preporuke koje daje pretraživač, tako da će bolji plasman za ključne reči koje korisnik unosi, zauzvrat, učiniti vaš proizvod ili uslugu kao pouzdan u očima korisnika.
Prosečan korisnik razmišlja ovako, ako vas je Google postavio na visoku poziciju, to mora da znači da ste kvalitetni i sposobni u tom što radite.
SEO je neophodan za razvoj vašeg brenda. Kao što je ranije rečeno, što više ključnih reči budete imali na visokim pozicijama na pretraživaču, to će vaš sajt privući više organskih, odnosno besplatnih posetilaca. To je vrlo prosto.
Optimizovan sajt dobija sve više korisnika, što povećava vaš poslovni potencijal. Ako korisnici budu zadovoljni, vaš sadržaj će preneti dalje, podeliti na društvenim mrežama i to vam je najbolji i najjeftiniji vid promocije.
SEO nije rešenje za vaš sajt ako je on nov ili ne uspeva da privuče posetioce. Ne nadajte se da će vam SEO doneti čuda preko noći. Ako želite da budete na prvoj strani ili da povećate svoju vidljivost na pretraživaču, morate se posvetiti redovnom i doslednom kreiranju optimizovanog sadržaja.
U idealnom slučaju, sadržaj i seo grade vezu koja može lansirati bilo koju web stranicu na vrh rezultata pretraživanja. SEO je dugoročna poslovna taktika koja će generisati relevantne posetioce i može poboljšati vaš uspeh… ali treba upozoriti da se to ne radi na brzinu.